Nu ska jag bada! :)

Hej alla! Idag lyser solen på oss, och det typ dödar mig! Har hittills inte utnyttjat den alls, utan legat i sängen och utnyttjat min fria surf i mobilen! :P
Men jag tänkta berätta lite om gårdagen:

Först gick vid upp runt 10-11 och åt frulle, sen kom som sagt Alex och Jonis. Sen efter ett tag så kom deras kusin Mikael.
Vi gick ner till stranden för att harpunera (fiska) plattfiskar. Alex hade skurit sig i fingret (höll typ på att dö -.-) så han ville inte bada och jag kände inte för det. Zebbe envisades att ha på sig simfötterna på land, så han ramlade och slog i knät, och evve råkade simma rakt in i en sten :O Så de som slutligen fiskade var Mikael och Jonis, Felle var typ moraliskt stöd (eller så skrämde hon iväg alla fiskar).
De fick i alla fall 5 fiskar, men de skulle fått ca 13 st om de inte hade varit så dåliga och tappat fiskarna! xD
När de vaknar för dagen ska de fiska mer fisk så att vi kan få middag ikväll också :)
Sen så kollade vi typ lite på teve, väntade på maten, som slutligen kom, till allas förtjusning.
På menyn var det fläskfile i svampsås, typ? Och potatis & halloumisallad, hade faktiskt ingen anig om att man kunde äta det "rått", men det var asgott!
Sen efter det så åt vi tårta och hade det gött. Spelade kubb och lite fotboll, men jag låg i hängmattan. Markus var jättetrevlig och skulle gunga mig, jag får panik och får för mig att träden kommer gå av, så jag bestämmer mig för att hoppa av. Och ja, det gick ju till viss del!
DONT TRY THIS AT HOME!
Jag ramlar såklart pladask rätt ner i marken och hela släkten Andersson skrattar åt mig, bussigt! -.-'
Sen så satt vi typ och pratade, eller rättare sagt, Mikael berättade sin livshistoria och alla andra lyssnade, typ :)
Mer än detta vill jag inte avslöja, what happens in Särdal, stays in Särdal, hihi xD
 
Nu har Evve tjatat på mig om att vi ska bada, så nu ska jag gå och göra något av dagen!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0