Blogga igen!

ÅHHH! HEJ BLOGGEN! Jag har verkligen saknat att blogga, men asså jag har inte haft någon dator. som vanligt. nu är min syrra ute och jag har hennes dator hihih :)
Just nu är jag så trött så att när jag skulle skriva in "blogg.se" så började jag blogga i sökrutan, haha whathe fuck?!
Jag ska iallafall berätta lite om vad som hänt sen sist:

Söndag: Efter mitt sista blogginlägg han jag både äta mat och fika. Såklart sa vi också hejdå till alla människor innan vi tutade iväg! Hemresan var väl ganska lugn tills vi kom nära Norrköping, för då ska vi åka och hälsa på Fea. När jag sen ringer upp för en närmre förklaring av av hon bor än "I Norrköping vid en rondell och ett McDonalds" blir det panik:

-Sväng åt höger så har ni blombutiken på vänster!
-Ah nu gjorde vi det men blombutiken e på höger sida..?
-Men, det finns ju två blombutiker!
-Men varför sa du att vi skulle svänga till vänster dåå?!
-Idiot, får jag bara prata med Felles mamma?!

Haha, trots många om och men så var vi i alla fall framme. Vi åt på donken som Fea bor vid..Sen så ville hon inte ha sina hamstrar, så vi vandarde genom lilla Norrköping, hem till Fea och hämtade hennes (numera mina) hamstrar, Hannibal och Bioshock :D Snacka impulsivt, hade inte ens frågat mamma om jag fick ta hem dem! xD
Evve är delägare till Bioshock. Mamma eller Alexandra vill att de ska heta vad de heter, utan mamma vill att de ska heta Ping & Pong för att de är som småsmå pingpongbollar, och Alex vill att de ska heta Milton och typ, Alfons?
Äh jag vet inte, men föpr mig har redan deras namn fastnat, så för mig kommer de alltid att vara
Hannibal och BioShock! :)
Sen hände väl inte så mycket mer den dagen.

Måndag:
Jag drar till Säby tidigt för att rida in min hästi Kipra från sommarhagen. Hon borde också döpas om till Pingpong för hon var jättestudsig! Har aldrig ridit henne, men hon verkar ju inte vara så, var nog bara för att ingen ridit henne på någon månad nu :) Sen red jag även in Celma från hagen, snacka seeeeeeg häst! Om jag hade ponnyskänklat som jag gjorde på Celma, fast på Kipra hade vi varit i stallet på 0.31 sekunder :O
När säbybarnen var klara drog alla till IKEA och roade sig, förutom jag för jag var fett trött, så jag gick hem och pysslade om min hamstrar istället :P

Tisdag:
Var en riktigt slappdag, kommer inte ens ihåg vad jag gjorde, förutom att kolla på Rocky Balboa II & III . GOOOSH snacka om braa filmer! Jag älskar dem! <3
(det är inte många saker som får hjärtan på min blogg, inte!)

Onsdag:
Idag har jag inte heller gjort något vettigt, typ matat Evves kaniner för de har stuckit till Dalarna o returns on fredag :) De blev inte speciellt glada över att se mig, Gurkan attackerade mig ^^ Sen så kollade jag klart på Rocky III för jag gick och la mig igår, typ precis innan matchen! xD Men den som spar han har! Sen kollade jag på Rocky IV, den sög. Jag blev fett arg på filmen för början är dålig, mitten går åt på att man får se hur Rocky och Drago tränar, och slutet är matchen mellan dem. Seg film, hoppas att V är bättre.

Idag pratade jag också med mamma om att hyra Figge nästa år, och hon sa att jag kan börja få veckopeng, 200. Men då ska jag klara mig på dem veckan ut, oavsett om jag vill ha kläder, prylar, hästsaker, luchpengar. Men jag ska spara vartenda litet korvöre. Hon sa också att hon kunde spara lite pengar så att pappa inte behöver betala allt! Super tack!
Alexandra har ju sagt att hon också vill ha en häst, och det spelar ingen roll vem det är eller hur ful den är eller vad som helst. Bara den går att rida ut på. Jag har redan förklarat hela historien, men om Alex ska vara med och betala så måste ju häsen tyvärr leva upp till det enda kravet hon har.
Nej nu ska jag vänta in söstra mi så att hon inte måste kolla på Rocky IV ensam. Snaark! Inte den filmen igen! :(



Puss o hej, mammas leverpastej!

JA! Hamstrarna kan heta Rocky Balboa och Apollo Creed! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0