Fredag

Hej allihopa!
Idag började ridterminen och vi startade denna med en mysig uteritt. Jag fick Mickel, lilla bebis :)
Det gick ganska bra, med tanke på att han brukar vara ganska stel, han gick t.o.m lite på tygeln idag :D

Glömde att säga att jag red Bellini lite på förmiddagen i skritt också :) Haha han var jättegullig, och när jag gjorde rätt, gjorde han också rätt :D hopppas att han blit så pass frisk att jag kan börja rida honom på lektionerna :)

Innan vi skulle rida så chillade vi, typ låg och sov på golvet i sadelkammaren. Sen börjar Amanda hålla på med mitt hår :D Flickorna får för sig att fläta in typ, pinnar, i mitt hår så att jag skulle se ut som Pippi långstrump! Sagt och gjort, 15 minuter senare gick jag ut med två Pippi-flätor :D Jag fick typ gå ut genom alla dörrar på sidan för att mitt hår var ivägen, hehe :$
Sen när jag skulle borsta på Bellini så var det en liten flicka och hennes pappa som kom in i stallet, direkt när hon fick syn på oss så pekade hon och sa:

-Pappa, pappa! Titta! Där ä Pippi och Lilla gubben!

HAHA feeett söt tjej, jag typ skämdes ihjäl haha!
Innan vi drog till Säby så var jag och Amanda med Evve på Telis när hon skulle rida Winnica :) Det var ganska kul och intressant att se Telis lite bättre. Jag blev också bästis med deras stallkatt, Arne aka Arnis :D

Lite vad som har hänt sen sist:

Den 10e så flyttade Angelina till USA, jag, Alexandra och Rosman var och sa hejdå :( Tragiskt, men ändå kul för hennes del :) Hon har ju längtat efter sin pojkvän som hon bara har träffat via datorn, som bor i LA. Jag har följt både hans och hennes twitter sen hon åkte, haha!

Dagen efter så tog jag och Alexandra hundarna och GICK runt heela Säbysjön -.-' Men som belöning åt oss så svängde vi förbi Tasty's och köpte varsin macka, feeett gott ;D

Imorgon så kommer iaf Bass och Polon till Telis! Jag ska lätt vara där om jag får :D Jag skulle åka till Grönan med Anna och kolla på Danny, men jag har inga pengar, dels för att jag hade sönder våran hemtelifån så mamma ska ta av min veckopeng för att köpa en ny (-.-) och dels för att jag ska spara mina pengar så att jag kan köpa grejer till Figge så att jag kanske kan ta hem honom nästa år :D

Nu sitter Alexandra och väntar på att jag ska blogga klart, för vi ska kolla på en film som handlar om en cirkus på 30-talet med Robert Pattinson och Reese Whitterspoon (?)
Langar bild på mig och Bellini som Pippi & Lilla gubben senare!

Hare så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0